Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
JANGAN SALAHKAN RAKYAT JIKA PILIH JALAN RAYA: DR BADRUL
Monday, January 15, 2007
PERMATANG PAUH: Jangan salahkan rakyat, sekiranya mereka memilih 'cara jalan raya' setelah hilang keyakinan kepada sistem pilihan raya negara ini.

Tindakan pembangkang memboikot pilihan raya kecil Batu Talam adalah manifestasi tanda bukti bahawa rakyat telah hilang keyakinan dengan sistem demokarasi, sistem pilihan raya di negara ini, kata ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Keadilan (MPT) Dr Badrul Amin Baharom.

"Apa maknanya jika rakyat tidak percaya kepada sistem demokrasi, kalau rakyat tolak demokrasi, rakyat tolak pilihan raya, jangan kita terperanjat kalau rakyat akan pilih jalan raya.

"Kita nak bagi tahu mereka, bila rakyat hilang percaya kepada sistem pilihan raya, pada sistem demokrasi, jangan salahkan rakyat apabila rakyat memilih jalan raya untuk meroboh barisan BN," tegasnya pada ceramah umum di Dewan Yayasan Aman dekat sini, malam tadi.

Keengganan Suruhanjaya Pilihan raya (SPR), membetulkan sistem yang diguna pakai termasuk membersihkan daftar pemilih, biarpun pembangkang telah membuktikan wujud nama pengundi hantu, disifatkannya sebagai satu bentuk provokasi politik.

"Jangan provok hak demokrasi rakyat.....mereka kata kita takut kalah," ujarnya.

"Ingat kita ni haprak sangat, dia ingat kita ni bangsat sangat, kita ada maruah. Saya tidak takut kalah, saya katakan saya telah belajar kalah, tapi saya tidak redha ditipu bulat-bulat," tegasnya.

Dalam kes Batu Talam, jelasnya BN akan berusaha untuk mengadakan ‘pilihan raya olok-olok,’ bagi membuktikan demokrasi masih subur, lebih-lebih lagi, jelasnya peruntukan jutaan ringgit telah tersedia untuk diagihkan sesama mereka.

Sekiranya SPR tidak membetulkan segala bentuk kepincangan dalam sistem pilihan raya negara ini, beliau yakin pembangkang akan memboikot pilihan raya umum depan.
posted by jasindaily online @ 5:00 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com