Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
KAKAK DR MAHATHIR MENINGGAL DUNIA
Thursday, December 07, 2006
Kakak Tun Dr Mahathir Mohammad meninggal dunia petang tadi di Kedah Medical Center di Alor Star akibat komplikasi jangkitan radang paru-paru setelah seminggu tidak sedarkan diri.

Habshah @ Bibi Mohd Iskandar, 85, dimasukkan ke wad tersebut sejak 20 November lalu.

Anak Habsah, Kalthom Abdul Ghani, 59, sebagai berkata Dr Mahathir, isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, beliau sendiri serta dua lagi anggota keluarga mereka berada di sisi allahyarham yang menghembuskan nafas terakhir pada 1.15 petang, lapor Bernama.

Jenazah kakak kedua bekas Perdana Menteri itu dilaporkan akan dibawa pulang ke rumah anak saudaranya Datin Yasmin Mashoor di Jalan Pegawai di Alor Star untuk urusan pengebumian.

Kalthom turut memberitahu jenazah ibunya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Akar Peluru pada 10 pagi esok bersebelahan kubur bapa allahyarham, Mohamad Iskandar.

Kalthom merupakan satu-satunya anak tunggal allahyarham hasil perkahwinan bersama suaminya Abdul Ghani Pa'chik yang meninggal dunia lebih 20 tahun lalu.

Beliau berkata Dr Mahathir, yang amat rapat dan mesra dengan kakaknya itu, amat bersedih dengan kematian allahyarham.

"Dengan pemergian ibu saya, daripada mereka lima beradik kini hanya tinggal Dr Mahathir dan kakak sulungnya yang masih hidup," kata Kalthom.

Keluarga bekas Perdana Menteri itu terdiri daripada tiga lelaki serta dua perempuan. Dr Mahathir merupakan anak bongsu manakala kakak sulungnya, Rafeah berusia 92 tahun.

Antara yang turut hadir menziarahi jenazah, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Syed Unan Syed Abdullah
posted by jasindaily online @ 8:40 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com