Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
SELAIN ZAKARIA, DUA LAGI AHLI MPK TIADA PELAN RUMAH
Monday, October 30, 2006
Dua lagi anggota Majlis Perbandaran Klang (MPK) selain daripada Datuk Zakaria Md Deros dikesan gagal mengemukakan pelan bangunan rumah masing-masing walaupun pembinaannya telah bermula.

MPK telah mengeluarkan arahan berhenti kerja hari ini kepada dua anggota MPK itu - Mazlynoor Abdul Latif dan Faizal Abdullah - supaya kerja-kerja pembinaan rumah masing-masing di Kampung Raja Uda dihentikan dan meminta mereka mengemukakan pelan bangunan rumah dengan segera.

Yang Dipertua MPK Abdul Bakir Md Zin berkata beliau tidak menyedari kedua-dua anggota majlis itu tidak menghantar pelan pembinaan sebelum ini sehingga dimaklumkan baru-baru ini ekoran pendedahan Zakaria membina rumah ala istana tanpa kebenaran MPK.

Beliau berkata anggota majlis terlibat mungkin menganggap keperluan menghantar pelan bangunan sebagai tidak penting.

"Saya memang tidak sedar mereka membina rumah itu, lagipun kenapa saya kena ambil hal mereka nak buat rumah. Mereka bertanggungjawab sendiri, mereka berpendidikan, jadi mereka patut tahu sendiri (peraturan)," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini hari ini.

Beliau berkata pihaknya sedang meneliti senarai anggota MPK sama ada terdapat di kalangan mereka yang melakukan kesalahan yang sama.

Abdul Bakir berkata beliau juga sedang menunggu Zakaria yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang untuk menghantar pelan pembinaan rumahnya di Kampung Idaman serta surat peletakan jawatannya sebagai anggota majlis MPK.

Katanya Zakaria diberi tempoh sehingga 15 Nov ini untuk menghantar pelan bangunan itu dan kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan Zakaria berhadapan dengan tindakan mahkamah.

Katanya beliau juga masih belum dihubungi Zakaria mengenai isu peletakan jawatannya sebagai anggota majlis.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sebelum ini meminta Zakaria melepas jawatan sebagai anggota MPK secara sukarela sebelum 8 Nov atau berhadapan dengan risiko digugurkan.

Abdul Bakir juga berkata MPK sedang mengumpul dokumen berkaitan dengan kedai satay milik Zakaria untuk diserahkan kepada Menteri Besar.

Katanya premis menjual satay itu didapati tidak mematuhi beberapa peraturan termasuk membabitkan pelan bangunan dan peraturan berkaitan tanah lesen menduduki sementara (TOL).
posted by jasindaily online @ 7:21 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com