Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
TV DENMARK MENYIARKAN KARTUN MENGHINA NABI MUHAMMAD
Wednesday, October 11, 2006
TV Denmark pada hari Jumaat menyiarkan video amatur yang menunjukkan Pemuda Parti Anti Hijrah Rakyat Denmark terlibat dalam pertandingan melukis kartun Nabi Muhammad.

Video tersebut disiarkan hampir setahun selepas akhbar Denmark menyiarkan cartun yang menghina Nabi Muhammad yang menyebabkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Imej tersebut, yang dirakamkan oleh Martin Rosengaard Knudsen yang menyertai parti tersebut sejak beberapa bulan yang lalu yang cuba menunjukkan sikap golongan muda telah menunjukkan beberapa orang pemuda sedang minum, menyanyi dan melukis gambar yang menghina Nabi Muhammad.

Dalam filem tersebut, wajah para pemuda tersebut telah digelapkan. Salah satu kartun tersebut menunjukkan seseorang yang dianggap sebagai Nabi Muhammad telah dilukis sebagai seekor unta, sedang membuang air sambil meminum beer. Menurut media Denmark, pertandingan tersebut telah berlangsung pada awal bulan Ogos yang lalu.

Satu lagi kartun yang disiarkan menunjukkan seseorang yang dikatakan sebagai Nabi Muhammad sedang dikelilingi oleh botol beer dan termasuk imej bahan letupan.

Sementara itu, Ikhwanal Muslimoon telah menggesa umat Islam diseluruh dunia agar memboikot semua barangan keluaran Denmark dan mana-mana negara yang membenarkan penghinaan tersebut.

Mereka juga mengesa umat Islam agar mengadakan protes dan tunjuk perasaan mengutuk perbuatan yag menghina umat Islam dan agama Islam.

Sejak akhir-akhir ini, gerakan bukan Islam telah begitu berani menghina Islam dan Nabi Muhammad setelah mereka dapati umat Islam yang begitu ramai di seluruh dunia tidak mampu melakukan apa-apa untuk menghalng mereka.

Pada bulan September tahun lalu, akhbar harian Denmark Jyllands-Posten menyiarkan 12 kartun yang menghina Nabi Muhammad dan diikuti oleh ketua padri Kristian, pope yang menghina Nabi Muhammad.

Kepada seluruh umat Islam kita ingin kemukakan soalan, sampai bila kamu mahu menjadi buih yang tidak berharga?
posted by jasindaily online @ 6:29 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com