Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
ADUN SELANGOR MAJU KEBAL?
Wednesday, October 11, 2006
Roslan SMS dalam blognya sekali mendedahkan perangai buruk para pemimpin UMNO. Kali ini Zakaria Md.Deros [ADIN Pelabuhan Kelang] didedahkan Pembina sebuah banglo yang menjadi tempat kediamannya dengan kos sebanyak RM5 juta.

Bayangkan, duit sebanyak itu datang daripada mana, kalau tidak melakukan amalan rasuah dan menyalahguna kedudukannya sebagai wakil rakyat,masakan berkampuan membina banglo semahal itu. Hendak harapkan pendapatan dan lain-lain elaun sebagai wakil rakyat, sampai kiamat pun beliau tidak berkampuan. Sila baca tulisan saudara Roslan seterusnya:

Kemampuan luar biasa beliau, Zakaria Md Deros (selaku ADUN Pelabuhan Kelang) untuk membina sebuah banglo mega di Pandamaran pernah dibangkitkan oleh pembangkang di Dewan Undangan Negeri Selangor, namun ditolak mentah-mentah oleh Speaker. Kata Ketua Pembangkang DUN Selangor (yang kini digantung oleh DUN berkenaan) Teng Chang Khim, beliau percaya banglo atau Istana itu menelan belanja sekurang-kurangnay RM5 juta!

Teng telah pun mengirim surat aduan resmi ke Badan Pencagah Rasuah dan Lembaga Hasil Dalam Negeri berkenaan kemampuan Zakaria yang dipertikaikan itu.

Hari ini dalam akhbar THE STAR Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kelang MPK menyatakan bahawa Zakaria masih belum menyerahkan permohanan dan pelan bagi pembinaan banglo tersebut sebagaimana disyaratakan oleh undang-undang kecil majlis.

Tajuk berita berkenaan berbunyi:

Council: Rep wont listen
(Wakil enggan dengar: Majlis)

Menurut laporan itu Zakaria yang juga ahli majlis MPK telah berkali-kali dinasihatkan oleh pihak majlis untuk menyerahkan permohonannnya tetapi sehingga kini masih belum berbuat demikian sedangkan pembinaan banglo tersebut telah dimulakan sejak awal tahun ini.

Yang pertama mana mungkin seorang ADUN mampu untuk membina sebuah banglo bertaraf istana bernilai RM5juta?

Yang kedua, mengapa beliau selaku ADUN dan ahli majlis dibiarkan sahaja membina istananya sedangkan peraturan MPK tidak dipatuhi?

Saya percaya jika dalam kes rakyat kebanyakkan jangankan membina sebuah mahligai sedemikian rupa, nak bina penambahan sikit di dapur atau di hadapan rumah, jika tidak memperolehi kelulusan majlis, pasti pihak penguatkuasa akan dating berlari-lari mengeluarkan saman, menyita dan ada yang terus dirobohkan sahaja.

Sejak bila SELANGOR MAJU memberikan kekebalan kepada ADUN dan ahli majlisnya?

Ramai iblis dan syaitan yang ada dalam UMNO seperti yang ditunjukkan oleh Zakaria ini. Mereka semuanya adalah polong dan pelesit yang tahu mencekik dan menghisap serta keringat rakyat dengan mempergunakan kedudukan untuk membuncitkan perut masing-masing dan dibiarkan rakyat hidup dalam kemiskinan. Pemimpin jenis apa Zakaria Md. Deros ini, di samping sikap panas baran, suka berkelahi dan berkelakuan seperti kaki samseng.

Nawaitu mereka [sebahagian besar pemimpin UMNO] ialah untuk melakukan rasuah dan mengutip komisen sebanyak mungkin selagi UMNO haprak ini diberi peluang memerintah oleh rakyat yang buta dan pekak serta bahlol untuk membuat penilaian yang benar terhadap kepimpinan dalam UMNO. Padan muka seluruh penduduk kawasan Pelabuhan Kelang khususnya yang memberi undi kepada iblis ini untuk merompak kekayaan milik anda semua.

Seluruh pengundi Pelabuhan Kelang, bermuhasabahlah, apa yang kamu semua dapat memenangkan si iblis ini dan UMNO amnya?

posted by jasindaily online @ 6:20 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com