Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
ABDULLAH MEMBISU MENGENAI PERTEMUAN DENGAN DR M
Wednesday, October 25, 2006
Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini memilih untuk berdiam berhubung pertemuan empat mata dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di Seri Perdana, Putrajaya, pada Ahad lepas.

"Tolong, bukan subjek itu. Lain kali sahajalah", itulah jawapan penuh sopan daripada Abdullah kepada pemberita semasa ditemui di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.

Bagaimanapun pemberita tidak mengalah dan terus mendesak beliau untuk mengulas pertemuan itu, tetapi Abdullah yang nampak riang selepas menyambut beribu-ribu tetamu di rumah terbukanya, sekali lagi merayu: "Tidak...Saya tidak akan menyentuh perkara itu...akan ada masa yang sesuai baginya nanti".

Perdana Menteri di sebaliknya berkata bilangan kehadiran besar di rumah terbuka hari ini iaitu hampir 200,000 orang menunjukkan rakyat masih mempunyai keyakinan terhadapnya.

"Saya percaya mereka yang datang itu gembira. Ada antara mereka memberitahu saya supaya meneruskan dengan pencapaian yang baik itu. Kami akan terus menyokong anda. Orang ramai memberi saya keyakinan...saya suka bertemu dengan mereka," tambah Abdullah lagi.

Sejak awal tahun ini Dr Mahathir telah membidas kepimpinan Abdullah dan cara kerajaan dikendalikan. Bekas perdana menteri itu juga hampa berhubung beberapa isu seperti pembatalan jambatan menggantikan tambak Johor dan 'Approved Permits' (AP) bagi kenderaan yang dianggap menjejaskan industri kereta nasional.

Pada Ahad kedua-dua pemimpin itu bertemu di kediaman rasmi Perdana Menteri dan berdialog selama dua jam berhubung isu dan keluhan Dr Mahathir.

Selepas pertemuan itu, Dr Mahathir berkata walaupun beliau puashati dengan pertemuan itu, beliau kurang senang dengan respons daripada Abdullah.

Abdullah juga mencatatkan perkara-perkara yang diutarakan oleh Dr Mahathir dalam buku notanya.

Pada Isnin, Dr Mahathir mengulangi kritikannya terhadap Abdullah dalam satu persidangan berita.

Ini sekali lagi mencetuskan reaksi dengan menteri-menteri tampil mempertahankan Perdana Menteri. Sebelum itu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah berkata kerajaan akan menjawab tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh Dr Mahathir terhadap kerajaan dan kepimpinan Abdullah.

Najib berkata Abdullah akan memberi jawapan yang "panjang dan terperinci" kepada semua soalan-soalan dan penjelasan yang diperlukan oleh bekas perdana menteri itu.

"Saya sudah cakap dengan Pak Lah (Abdullah) dan beliau sanggup sediakan jawapan panjang dan terperinci kepada perkara-perkara yang dibangkitkan oleh Dr Mahathir
posted by jasindaily online @ 11:57 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com