Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
KRITIKAN DR MAHATHIR MERUGIKAN UMNO, KATA ROSNAH
Thursday, October 26, 2006
Pergerakan Puteri Umno menyifatkan kritikan berterusan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai satu tindakan yang merugikan parti.

Naib Ketuanya, Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata walau apa pun alasan Dr Mahathir berbuat demikian, anggota parti kini tersinggung dengan pendekatan yang diambil.

Anggota parti diasuh dan dididik agar setia dan berdiri teguh di belakang kepimpinan yang ada tetapi kini Dr Mahathir telah bertindak sebaliknya, kata beliau kepada Bernama di sini Khamis.

Menurutnya sebagai negarawan yang begitu dihormati dan bertanggungjawab menubuhkan Puteri, beliau tidak wajar bertindak demikian terhadap kepimpinan Perdana Menteri.

"Umum mengetahui Pak Lah seorang yang bersikap terbuka, tetapi dengan serangan berterusan seperti itu pastinya melukakan perasaannya sekaligus menyinggung ahli parti yang lain,'' katanya.

Rosnah yang juga anggota Parlimen Papar mengulas pendekatan Dr Mahathir yang terus mengkritik pentadbiran Abdullah selain membuat beberapa dakwaan baru yang mungkin akan memburukkan lagi suasana politik negara.

Beliau berkata sebelum pertemuan empat mata berlangsung Ahad lepas, harapan anggota Puteri Umno adalah tinggi untuk melihat hubungan dua tokoh itu kembali pulih.

"Tetapi kami amat terkejut dan kecewa kerana cara dan pendekatan Dr Mahathir...banyak saluran lain yang boleh diambil jika kepimpinan Pak Lah perlu ditegur atau dikritik.

"Begitu juga Puteri mahukan Dr Mahathir mengemukakan idea-idea baru yang dapat memantapkan lagi kerajaan hari ini bukannya menimbulkan suasana tidak selesa," katanya.
posted by jasindaily online @ 12:09 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com