Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
JAWATAN DR MAHATHIR TIADA DALAM AGENDA MT
Monday, October 30, 2006
Jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam beberapa agensi dan syarikat berkaitan kerajaaan tidak termasuk agenda yang akan diputuskan dalam mesyuarat majlis tertinggi (MT) Umno pada Khamis ini.

Bagaimanapun ahli-ahli MT boleh membangkitkan isu berkenaan untuk dibahaskan, kata setiausaha eksekutif Umno Brig-Jen (B) Datuk Husainay Hashim.

Beliau menambah, perselisihan antara bekas perdana menteri itu dengan penggantinya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak tersenarai dalam agenda mesyuarat tetapi isu berkenaan menjadi topik hangat di kalangan banyak pihak, termasuk media.

"Setiap hal berkenaan parti akan dibincangkan dalam mesyuarat berkenaan. Isu berkenaan Tun (Dr Mahathir) sentiasa dibincangkan kecuali hal-hal terbaru. Umno tidak boleh mengelak daripada membincangkannya," katanya.

Apabila diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Melayu tentang isu kedudukan Dr Mahathir sebagai penasihat beberapa agensi dan syarikat berkaitan kerajaan bakal dibangkitkan dalam mesyuarat MT, Husainy berkata: "Walaupun kedudukannya (sebagai penasihat) tidak dinyatakan secara khusus dalam mesyuarat nanti, sesiapa boleh membangkitkannya dan ia akan dibincangkan, jika di ditimbulkan."

"Selalunya beginilah cara mesyuarat majlis tertinggi," tambahnya.

Bekas perdana menteri itu sekarang memegang jawatan sebagai penasihat, antaranya kepada Petronas, Proton dan Lembaga Pembangunan Langkawi (Lada).

Beberapa anggota MT, termasuk Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mahdzir Khalid dan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, menyarankan MT membincangkan isu tersebut.

Beberapa anggota lagi, termasuk Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Dr Norraesah Mohamad, bagaimanapun dilaporkan berkata isu berkenaan terpulang kepada Abdullah untuk diputuskan.

Diminta mengulas isu yang sama, Ketua Penerangan Umno Tan Sri Muhammad Mohd Taib bersetuju perselisihan antara Perdana Menteri dengan Dr Mahathir menjadi "isu yang melibatkan kepentingan Umno."

Kedudukan Dr Mahathir dalam agensi dan syarikat kerajaan pernah dirimbulkan, katanya.

"Mana-mana ahli boleh menimbulkan isu itu untuk dibincangkan. Mesyuarat yang akan menentukan keputusannya," katanya, sambil menambah setakat ini MT hanya dispekulasikan bakal membangkitkan isu tersebut.

Seorang pembantu Dr Mahathir berkata bekas perdana menteri itu tidak bersedia membuat sebarang ulasan buat masa sekarang.

Sementara itu, Bernama hari ini melaporkan Muhammad berkata Umno mungkin belum bersedia mengambil tindakan disiplin terhadap Dr Mahathir kerana seseorang bekas perdana menteri "mempunyai kekebalan."

Sambil mengambil contoh kritikan bekas perdana menteri Tunku Abdul Rahman Putra terhadap Dr Mahathir sebagai perdana menteri waktu itu, tindakan disiplin juga tidak dikenakan kepada almarhum, Muhammad dipetik sebagai berkata.
posted by jasindaily online @ 7:16 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com