Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
KEPUTUSAN EZAM TIDAK MENGEJUTKAN
Monday, October 30, 2006
KUALA LUMPUR: Pelepasan jawatan Ketua Angkatan Muda Keadilan Mohamad Ezam Mohd Noor tidak mengejutkan kerana hasratnya itu telah disuarakan sejak kongres parti itu tahun lepas, kata Setiausaha Angkatan Muda (AM) Johari Mohd Yassin.

Menurut Johari, Ezam menunaikan janjinya untuk memberi laluan kepada generasi muda yang berusia bawah 40 tahun untuk mengemudi sayap kanan Keadilan selari dengan keputusan Kongres Angkatan Muda, di Pulau Pinang pada 1 September lalu.

Biarpun jelasnya, ada rayuan daripada rakan-rakan dan barisan exco agar beliau terus menerajui AM sehingga pemilihan parti itu atau sehingga pilihan raya akan datang.

"Ezam juga bertegas tidak akan menerima pencalonan untuk jawatan tertinggi parti, sebaliknya hanya akan mengekalkan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi Perhubungan Selangor dan Ketua Bahagian Shah Alam," jelasnya yang dihubungi Malaysia Today.

Ezam akan genap 40 tahun pada April 2007 akan membantu Pengerusi Perhubungan Selangor yang baru dilantik, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Pelepasan jawatan Ezam dan Timbalannya Faizal Sanusi diterima sebulat suara dalam mesyuarat khas exco AM, yang dipengerusikan Ezam di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat, pada 29 Oktober.

Berikutan itu, Naib Ketua Shamsul Iskandar Mohd Akin, seorang peguam berusia 31 tahun dilantik memangku jawatan Ketua AM.

Perlantikan Shamsul dibuat dalam satu lagi mesyuarat khas sejurus menerima keputusan pelepasan jawatan Ezam.

Dalam pada itu, jelasnya jawatan Timbalan yang dikosongkan oleh Faizal tidak akan diisi sehingga pemilihan dalam Kongres pada Jun 2007.

Ini, katanya perlembagaan AM hanya memberikan kuasa kepada Exco untuk melantik Pemangku Ketua.

Jelas Johari, Ezam akan terus bersama parti dan meneruskan agendanya selaku Pengerusi Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (GERAK).

Beliau juga menolak desas-desus berlaku perbalahan dalam parti yang mendorong Ezam pelepasan jawatannya itu.

"Yang bawa khabar angin ini ialah golongan yang sedang gelisah dalam Umno, lebih-lebih lagi Umno sedang berkecamuk ekoran perbalahan Dr Mahathir dan Abdullah semakin sengit," ujarnya.
posted by jasindaily online @ 7:24 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com