Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
PUTERA TIDAK BERGANJAK
Tuesday, September 19, 2006
"Saya tidak fikir Polis Diraja Malaysia (PDRM) enggan memberi kerjasama kepada Putera Umno kerana kami (Putera) belum menyerahkan sebarang kertas cadangan kepada mereka."

"Mungkin cadangan mengumpulkan kira-kira 50,000 remaja berusia 18 hingga 25 tahun bagi menjayakan Karnival Putera Motor di Bukit Jalil, November depan disalah tafsir sesetengah individu yang menyangka program itu khusus untuk Mat Rempit," kata Pengerusi Putera Umno (Putera), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, di pejabatnya, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan akhbar semalam mengenai kenyataan PDRM yang tidak bersetuju dengan cadangan Putera Umno mengumpulkan kira-kira 50,000 Mat Rempit dari sekitar Lembah Klang, di Bukit Jalil, November depan.

PDRM membuat pendirian itu berdasarkan maklum balas daripada perhimpunan hampir 8,000 Mat Rempit pada Ekspedisi Merdeka Putera Bermotor Kuala Lumpur-Teluk Batik 2006, pada 9 dan 10 September lalu.

Putera Umno dianggap gagal mengawal tingkah laku Mat Rempit yang menyertai ekspedisi berkenaan sama ada ketika di jalan raya, mahupun ketika perkhemahan.

Abdul Azeez berkata, pihaknya tetap akan meneruskan program berkenaan walaupun dikritik pelbagai pihak dan akan memastikan hanya sebilangan kecil Mat Rempit mengambil bahagian pada karnival itu manakala selebihnya adalah ahli Putera Umno.

"Sekali lagi saya ingin tegaskan Karnival Putera Motor yang dianjurkan Putera Umno bukan dikhususkan kepada Mat Rempit, tetapi ia adalah program Umno dan Pemuda Umno yang bakal dirasmikan Perdana Menteri."

"Bagaimanapun saya perlu mengemukakan perkara itu dalam mesyuarat dengan Exco Pemuda akan datang. Selepas diluluskan, barulah kertas kerja terbabit diserahkan kepada PDRM untuk dibincangkan," katanya.

Menurutnya, seperti juga PDRM, Putera tidak pernah berkompromi sekiranya ada Mat Rempit melakukan kesalahan jenayah atau melanggar undang-undang jalan raya seperti program anjurannya, baru-baru ini.

"Contohnya pada ekspedisi ke Teluk Batik, ramai Mat Rempit dikenakan saman kerana melakukan pelbagai kesalahan jalan raya termasuk tidak memiliki lesen dan cukai jalan tamat tempoh dalam 10 sekatan jalan raya," beritahu Azeez, sambil memaklumkan bahawa Putera Umno kini mempunyai 220,000 ahli di seluruh negara.

Antara insiden memalukan didakwa membabitkan segelintir peserta Ekspedisi Merdeka Putera Bermotor Kuala Lumpur-Teluk Batik 2006 anjuran Putera Umno itu ialah kejadian mereka mandi serta berendam dalam kolah mengambil wuduk di Masjid Teluk Muroh, dekat sini, ketika program membersihkan masjid dilaksanakan.

Aduan juga diterima daripada orang ramai mengenai sikap mereka yang bebas minum arak, berkhalwat dan menyalahgunakan kemudahan masjid.

Penduduk juga mengadu mengenai pakaian menjolok mata beberapa peserta perempuan yang dianggap keterlaluan dan tidak sesuai terutama ketika menjalankan aktiviti membersihkan kawasan masjid atau kubur.

Sungguhpun banyak aduan yang telah dibuat terhadap peserta ekspedisi Putera Umno itu, Azeez tetap menafikan mereka adalah peserta ekspedisi: "Saya menafikan sebarang kemungkinan ada peserta ekspedisi berkenaan terlepas sehingga ditangkap atas kesalahan melakukan khalwat di sebuah hotel di Lumut sepanjang tempoh program berkenaan."

"Malah, saya juga tidak tahu mengenai dakwaan pengurusan Masjid Teluk Muroh bahawa segelintir peserta berendam di dalam kolah wuduk masjid."

"Kejadian itu tidak mungkin berlaku kerana ada lebih 100 orang di masjid berkenaan ketika program dijalankan," katanya.
posted by jasindaily online @ 4:11 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com