Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
CAWANGAN UMNO PERMATANG PAUH USUL TERIMA ANWAR
Tuesday, July 18, 2006
SEBERANG JAYA: Mesyuarat Agung Umno Cawangan Rumah Pangsa Kerajaan Negeri, Jalan Tuna di sini, 2 Julai lalu, sebulat suara meluluskan usul mendesak pimpinan parti itu menerima semula bekas Ketua Bahagian Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Usaha itu bertujuan memantapkan semula perjuangan parti itu, demi kepentingan bangsa Melayu dan masa depan negara.

Menurut pembentang usul, Ismail Mohamad, 56, hanya gandingan Anwar dan Abdullah Ahmad Badawi mampu merealisasikan impian tersebut.

"Kita gesa Majlis Tertinggi (MT) Umno membatalkan semula keputusan memecat Pak Syeikh (Anwar) pada 2 September 1998 lalu," jelasnya yang lebih dikenali sebagai Ismail Sulong.

Menurut Ismail, beliau akan membawa usul tersebut sebagai usul tergempar pada mesyuarat Agung bahagian, pada bulan depan.

Ini bagi mengelakkan usul itu ditolak pihak tertentu di peringkat jawatankuasa usul, sekiranya ia dijadikan usul cawangan.

Menjawab soalan, usulnya mungkin tidak mendapat sokongan, Ismail berkata beliau mempunyai strategi tersendiri untuk memastikan usul itu berjaya.

"Saya akan berusaha sebaik mungkin agar usul itu diterima sebulat suara, kerana Pak Syeikh masih mendapat sokongan akar umbi.

"Ini kita hendak bawa sebutir berlian kembali kepada Umno, mengapa tidak mahu. Kalau pemimpin komunis pun kerajaan boleh maafkan, mengapa tidak kepada Pak Syeikh?

"Lagipun Umno tidak pernah bersalah terhadap Pak Syeikh, yang bersalah hanyalah pemimpin yang memecatnya, lebih-lebih lagi dia tidak pernah meninggalkan Umno." jelasnya kepada Malaysia Today.

Tambahan pula, katanya Anwar juga tidak pernah memusuhi ahli-ahli Umno atas pemecatannya itu.

"Saya sentiasa mengikuti perkembangan Pak Syeikh, saya ikuti ceramah-ceramahnya, saya tonton vcd ceramahnya,

"Yang menjadi musuh Pak Syeikh ialah pemimpin Umno yang korup dan menindas rakyat, bukannya ahli-ahli biasa Umno," tegasnya bersemangat.

"Tidak ada pemimpin Umno yang 'berkelulusan' macam Pak Syeikh, enam tahun dalam penjara. Saya menganggap dia melanjutkan pelajaran, semangat dia lebih kuat, saya yakin dia akan menjadi pemimpin negara yang lebih hebat daripada yang lalu.

"Saya harap Pak Syeikh pertimbanglah sedalam-dalamnya untuk kembali ke pangkuan Umno," ujarnya.
posted by jasindaily online @ 6:07 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com