Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
TERIMA KASIH BANYAK KEPADA PELANGGAN STARBUCKS
Sunday, July 16, 2006
Selasa 11 Julai 2006
Kepada Pelanggan Starbucks Yang Dikasihi,

Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana menjadikan Starbucks sebuah syarikat global bernilai US $ 6.4 bilion dengan tenaga kerja yang melebihi 90,000 orang di lebih 9,700 pusat jualan, di mana 33 juta manusia mengunjunginya setiap minggu. Setiap 'latt' dan 'macchiato' yang anda minum di Starbucks menyumbang kepada pakatan yang amat mesra antara Amerika Syarikat dan Israel. Malahan seperti jaminan yang diberikan kepada saya semasa diberikan penghormatan dengan gelaran "Israel 50th Anniversary Friend of Zion Tribute Award" - yang merupakan kunci utama kepada usaha kejayaan seranta Israel untuk jangka panjang. . Belanja yang anda buat untuk menikmati 'chocolate chips frappucino' telah membantu membiayai projek pelajar di Amerika Utara dan Israel, yang memberikan mereka maklumat terbaik untuk memahami apa yang dianggap sebagai Intifada.

Melalui Jerusalem Fund of Aish HaTorah, satu jaringan pusat pendidikan Yahudi Antarabangsa, Starbucks menganjurkan pertunjukan senjata Israel dalam usaha mengukuhkan pertalian antara industri kelengkapan perang Amerika, Eropah dan industri pertahanan Israel untuk mempamerkan ala kelengkapan perang terbaru Israel. Sebagai sumbangan saya kepada memerangi kebangkitan anti-Semitism, yang menjadi asas konflik Timur Tengah semasa, saya telah membantu Aish HaTorah menaja laman web "honestreporting.com" dan menerbitkan maklumat daripada kaca mata Israel.

Tanpa penyertaan anda, pelanggan yang dihormati sekelian, saya tidak mungkin berjaya mengumpulkan begitu banyak ratusan juta dollar setiap than untuk membantu rakyat Israel daripada serangan pengganas dan terus mengingatkan setiap warga yahudi di Amerika, untuk terus mempertahankan Israel. Sumbangan sebanyak USD5 bilion daripada kerajaan AS bukannya memadai untuk mengongkosi segala senjata dan kelengkapan perang, jentolak dan segala peralatan pagar keselamatan yang diperlukan untuk melindungi rakyat Israel yang tidak berdosa daripada keganasan anti-semitik yang beragama Islam. Tajaan Korporat memang amat penting. Menyedari gambaran yang lebih luas, Starbucks telah menyumbang satu store di perkhemahan tentera Amerika untuk membantu "War on Terror". Saya tidak dapat tekankan betapa pentingnya "War on Terror" ini bagi kesuburan dan kemewahan Negara yahudi.

Jadi, setiap kali anda ingin mengunjungi stor Starbucks, harap anda ingat setiap cawan yang anda minum di Starbucks adalah satu sumbangan murni ke arah perjuangan kita.

Howard Schultz
Chairman & Chief Global Strategist
Starbucks Coffee Stores
Last Updated (Friday, 14 July 2006)

posted by jasindaily online @ 6:06 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com