Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
PPI AKAN BERDEPAN GERAKAN ANTI ISLAM
Friday, July 14, 2006
Peguam-peguam Muslim telah bersepakat menubuhkan Peguam Pembela Islam (PPI) yang berfungsi mempertahankan Islam mengikut lunas-lunas perlembagaan negara. Majlis yang dihadiri oleh 100 peguam Muslim telah memilih Zainur Zakaria selaku Pengerusi PPI.

Jawatankuasa bertindak terbabit akan dianggotai oleh 15 peguam lain termasuk Kamar Ainiah, Zainul Rijal Abu Bakar, Haji Mohamad Buruk dan Dato' Zaiton Othman mewakili Persatuan Peguam Muslim Malaysia. PPI akan bergerak menemui pemimpin utama negara termasuk Sultan dan Yang Dipertua Agong serta mengadakan taklimat ke setiap negeri dalam tempoh empat minggu.

Penubuhan PPI amat penting sebagai badan yang mepertahankan Islam di barisan hadapan memandangkan semakin banyak pertubuhan dan organisasi ditubuhkan bagi mencabar kedaulatan Islam. Dalam suasana getir pada hari ini, amat kurang golongan profesional yang secara sepakat tampil ke hadapan bagi menjawab kekeliruan yang ditimbulkan oleh golongan yang anti Islam.

Dengan kemunculan gerakan mencabar Islam akhir-akhir ini, penubuhan PPI memang tepat pada masanya. Kumpulan Artikel 11, yang terdiri daripada NGO termasuk Majlis Peguam Malaysia, yang mencabar hukum-hukum berkaitan murtad atas dasar hak asasi manusia.

Kumpulan tersebut mencabar kedudukan Islam dalam Perlembagaan, mempersoalkan hak murtad kepada umat Islam, mempertikaikan hukum-hukum Islam, Al-Qur’an dan hadis serta memperjuangkan kebebasan beragama.

Isu murtad amat membimbangkan dengan kes yang kini mencecah 100,000 orang, ditambah pula dengan kes-kes tertentu yang melibatkan kepentingan umat Islam di negara ini.

Dengan penubuhan PPI tersebut, mungkin akan tampil lebih ramai golongan profesional ke hadapan memberi sumbangan bagi menyelamatkan akidah umat Islam di negara ini.
posted by jasindaily online @ 5:11 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com