Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Samy: Dr M tidak beri apa-apa kepada masyarakat India
Friday, May 19, 2006
Terjemahan Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu mengkritik bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana tidak memberi apa-apa kepada masyarakat India dalam Rancangan Malaysia Kelapan(RMK8).

Mengikut laporan muka depan akhbar harian bahasa Tamil Makkal Osai hari ini, Samy Vellu berkata Dr Mahathir menjanjikan itu dan ini tetapi akhirnya memberitahu kaum India 'Nehi' (bermakna 'tidak' dalam bahasa Hindi).

Bagaimanapun, Menteri Kerjaraya itu berkata beliau yakin Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan berpegang kepada cakapnya dan menunaikan janji kepada masyarakat India di bawah RMK9.

Samy Vellu - yang dianggap amat rapat dengan Dr Mahathir sepanjang 22 tahun pemerintahannya - menyatakan demikian dalam perhimpunan MIC di Johor semalam.

Ahli politik veteran itu menjelaskan, jika masyarakat tidak mendapat apa yang dijanjikan di bawah RMK9, "kami akan membuat bising dan menuntutnya.'

Samy Vellu berkata, beliau telah mencadangkan kepada kerajaan supaya sebuah unit khas ditubuhkan untuk memantau apa yang diterima oleh masyarakat India.

Berikutan itu, katanya Jabatan Perdana Menteri telah menugaskan seorang pegawai untuk memantau masalah yang dihadapi oleh masyarakat berkenaan.

Mengikut Samy Vellu, perdana menteri telah mengarahkan supaya semua isu mengenai masyarakat India dibincangkan dahulu dengan MIC.
Kes Sothinathan
Presiden MIC itu berjanji MIC akan sentiasa menjaga kebajikan masyarakat India. Samy Vellu juga turut menyentuh mengenai tindakan yang dikenakan terhadap Setiausaha Agung parti dan Ahli Parlimen Teluk Kemang, Datuk S Sothinathan.
Jun lalu, Timbalan Menteri Alam Sekitar dan Sumber Asli itu digantung jawatannya selama tiga bulan tanpa gaji kerana mengkritik kerajaan kerana tidak mengiktiraf lepasan Universiti Perubatan Crimean State di Ukraine (CSMU).
Ramai pelajar Malaysia keturunan India belajar di CSMU
Samy berkata, Sothinathan telah melanggar kod etika bagi ahli-ahli pentadbiran kerajaan berhubung prinsip pertanggungjawaban bersama.
Mengulas mengenai perkara itu, Samy Vellu bertanya apakah tindakan yang telah diambil apabila Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) Datuk Shahrir Abdul Samad menyokong usul pembangkang.
Shahrir telahpun meletak jawatan sebagai pengerusi BBC tetapi tidak dijangka dikenakan sebarang tindakan. Berita asal
posted by jasindaily online @ 7:22 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com