Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Isu Shahrir bukti kelemahan Abdullah - Ustaz Hadi
Wednesday, May 17, 2006
KUALA LUMPUR, 16 Mei (Hrkh) - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyifatkan peletakan jawatan Dato' Shahrir Samad sebagai Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) salah satu bukti jelas kelemahan ketara kepimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"Hal ini lebih buruk daripada zaman (PM) Mahathir (Mohamad) kerana lemahnya kebijaksanaan dalam mengenalikan isu-isu tertentu dengan mengambil jalan mudah dan drastik contohnya isu harga minyak antarabangsa yang mana tindakannya menaikkan harga minyak memerah wang rakyat," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

Sikap 'pak turut' pimpinan BN terbukti selepas sokongan Shahrir terhadap usul yang dibentangkan oleh pembangkang di Parlimen menjadi satu kesalahan kepada BN, katanya.

"'Prinsip suci' ahli BN dalam menolak usul pembangkang menampakkan kepimpinan Abdullah seolah-olah bagai diktator kerana menggunakan kuasa vetonya sebagai Perdana Menteri.Sikap ini bercanggah dengan Islam dan amalan demokrasi di Malaysia. Prinsip demokrasi di Barat sekali pun menerima pandangan pembangkang dan ahlinya tidak akan dikenakan tindakan disiplin," katanya.

Menurut beliau, kerajaan sekarang lemah dalam mempertahankan Islam.Ini terbukti dengan wujudnya golongan tertertu yang sanggup mempertikaikan Islam seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, katanya.

Ditanya adakah prinsip suci ini akan dipertahankan selepas era Abdullah, Tuan Guru Abdul Hadi berkata: "Kita tunggu sekiranya berlakunya perubahan pada zaman penggantinya."
posted by jasindaily online @ 4:21 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com