Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Siasatan Mohd Said adil - Gani Patail
Tuesday, May 16, 2006
KUALA LUMPUR 15 Mei - Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail percaya Badan Pencegah Rasuah (BPR) akan menyiasat secara adil mengenai isu campur tangan Ahli Parlimen Jasin, Datuk Mohd. Said Yusof berhubung rampasan kayu import oleh Kastam Diraja Malaysia (KDRM), baru-baru ini.

Beliau menyatakan, BPR sudah diarah untuk menyiasat kes itu dengan terperinci sebelum menyerahkan kertas siasatan kepada Jabatan Peguam Negara bagi diteliti dan dinilai sama ada terdapat bukti bagi mendakwa wakil rakyat tersebut.

Menurut Peguam Negara, pihaknya menyerahkan kepada badan itu untuk mengumpul bukti cukup bagi mengaitkan penglibatan Mohd. Said dalam isu rampasan kayu dari Indonesia yang sebelum ini menimbulkan kontroversi di sidang Dewan Rakyat.

''Biarlah BPR siasat secara adil, ia (proses pengumpulan bukti) tidak akan selesai dalam tempoh yang singkat,'' katanya pada sidang akhbar sempena Mesyuarat Pakar-Pakar Antarabangsa Mengenai Hak Asasi Manusia Dalam Islam (MIEHRI) di sini hari ini.

Abdul Ghani mengulas perkembangan siasatan terhadap Mohd. Said selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengarahkan ahli Parlimen berkenaan disiasat.
posted by jasindaily online @ 6:00 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com