Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
NAZRI TERNYATA BODOH!
Thursday, May 18, 2006
KENYATAAN MEDIA PAS (16 Mei 2006)

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) merasa kesal dengan kenyataan biadap Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Nazri Aziz yang menganggap tindakan 500 orang yang mengadakan demonstrasi di Pulau Pinang kerana membantah penganjuran forum undang-undang sivil dan syariah sebagai bodoh. DPPP menganggap, Dato' Seri Nazri sebenarnya yang bodoh kerana tidak mengambil tahu isu sebenar yang mengheret kebencian umat Islam di negara ini.

Sesungguhnya kenyataan Nazri itu menghiris dan mengundang kemarahan umat Islam di negara ini. Dalam keadaan duka umat Islam yang belum pulih akibat isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad s.a.w., Nazri pula bertindak sebagai pembela golongan yang mahu mencabar Islam. Beginikah sikap sebenar Ahli Parlimen Padang Rengas ini yang mempunyai pengundi-pengundi yang majoritinya Islam. Nazri jelas memalukan pengundi-pengundi beliau dikawasannya, kerana disitulah terdapat dua institusi pendidikan Islam terkenal iaitu pondok Syeikh Junid di Kampung Padang Lalang, dan Madrasah Yahyawiyah di Padang Rengas.

DPPP berpendapat kenyataan Nazri adalah merupakan satu usaha untuk melindungi golongan yang cuba mencabar kewibawaan kuasa Mahkamah Syariah yang sedia jelas dalam Artikel 121 (1A). Mungkin kebebalan beliau untuk mengetahui latar belakang majlis tersebut diadakan dan mengapa bantahan penduduk tempatan khususnya umat Islam di Pulau Pinang di adakan. Mungkin juga Nazri telah lupa bagaimana rentetan tuntutan yang cuba dilakukan oleh Inter Faith Commission (IFC) bersama-sama kumpulan Sisters In Islam (SIS) yang cuba mencabar Islam melalui perundangan dan bidang kuasa Mahkamah Syariah. Nazri juga perlu diingatkan bahawa mereka inilah dulunya paling lantang mempertikaikan kes jenazah Allahyarham Mohammad @ Moorthy yang telah disahkan Islam dari dikebumikan mengikut cara Islam.

Kenyataan Nazri menyerlahkan lagi sikap hipokrasi beliau di dalam menangani permasalahan umat Islam. Barangkali inilah sebahagian produk yang dihasilkan oleh jenama Islam Hadhari di negara ini. Tidak sedarkah beliau bahawa terdapat 18,000 rakyat Malaysia yang telah menandatangi petisyen yang dibuat oleh 13 kumpulan untuk pertikaikan Artikel 11 yang memberi hak kepada Mahkamah Syariah. Mungkin beliau tidak terkesan dengan pendedahan Mufti Perak, Dato' Seri Harussani Zakaria yang menyatakan 250,000 umat Islam yang telah murtad dan sedang menanti untuk murtad!

DPPP tidak merasa hairan dengan kenyataan celupar Nazri itu kerana beliau pernah mengakui bahawa UMNO mengikut rentak PAS semata-mata untuk memperalatkan Islam dan beliau juga mengaku bahawa beliau adalah sekular. Mungkin inilah mentaliti pemimpin kelas pertama yang hendak dihasilkan oleh Perdana Menteri pada hari ini.

DPPP mengingatkan Nazri bahawa Pemuda PAS akan turun ke Parlimen Padang Rengas untuk mendedahkan sikap sebenar Nazri terhadap Islam supaya masyarakat di Parlimen Padang Rengas tidak tertipu dengan manusia hipokrit yang bertopengkan agama. DPPP juga yakin bahawa masih ramai lagi umat Islam yang cintakan Islam dan tidak bodoh seperti bodohnya Nazri.

HJ IDRIS HJ AHMAD
Timbalan Ketua
Dewan Pemuda PAS Pusat
posted by jasindaily online @ 6:54 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com