Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Orang Islam ini lah yang memaki agamanya sendiri
Saturday, May 20, 2006
Saya tertarik dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh akhbar tentang Dato Nazri. Terdetik dihati, dimanakah budi bahasa orang melayu terutamanya pemimpin rakyat. Setelah dikejutkan dengan kenyataan ganster Pahang siapa lagi kalau bukan Menteri Besarnya, kini diikuti pula oleh rakan karibnya.

Bagi saya sebagai orang yang mengaku dirinya Islam perlu menentang sekerasnya apabila ada pihak cuba merosakkan kita. Suruhanjaya antara agama tidak perlu di negara ini. Kita ada perlembagaan yang iktiraf bahawa agama Islam ialah agama rasmi negara. Semasa kita merdeka lagi dan pada masa itu, orang bukan Islam tak membantah atau mempersoalkannya. tetapi kenapa kini perlu? Dan yang tak logiknya mereka yang mempersoalkannya ialah majoritinya orang Islam seperti Dato Nazri, SIS dan lain-lainya.

Nama Sister in Islam tetapi perangai mcm bukan islam. sepatutnya merekalah orang yang paling lantang bersuara menolaknya tetapi lain pulak jadinya. Insaflah wahai saudaraku. tidak ingatkah kita pada tanggal 16 Mei. Dimana rusuhan antara kaum berlaku. Perlukah ianya berlaku lagi? Jangan kerana beberapa ekor lembu yang berak bersepah, akan terjadi rusuhan antara agama?

Kita perlu menolak suruhanjaya antara agama dan IFC. Kenapa perlu lagi berdikusi tentang perkara yang termaktub dalam perlembagaan. Umpama peribahasa jangan dijolok sarang terbuan kalau tidak rasa la sengatnya. Sebab itu mereka yang sayangkan agama islam ini berdemonstrasi ttg perkara itu kelmarin. bukan bermakna orang yang tak ikut berdemonstrasi itu tak sayangkan agamanya. Tetapi kita perlu berterima kasih pada mereka sebab berani menunjukkan kebenaran. bukanya bodoh. kalau begitu semua orang berdemo itu dipanggil bodoh. macam mana pulak dengan kita orang umno yang berdemo. Adakah Dato Nazri panggil kita semua ni bodoh.Fikir-fikirkanlah.

Jangan orang pijak Al-Quran jer kita marah tetapi orang yang persoalkan agama Islam kita diam. Dimana Islam Hadari? Dimana Persatuan Ulama? Dimana Pemimpin kita yang beragama Islam? Jangan duduk saja. Kita adalah pewaris nabi. Kita wajib pertahankan agama Islam dengan cara apa sekalipun.

Inilah sebab kenapa orang Islam kita sentiasa jatuh, tak bangun-bangun, kerana orang Islam sendiri yang memusnahkan orang Islam yang lain. Orang Islam ini lah yang memaki agamanya sendiri. Fikir-fikirkanlah
posted by jasindaily online @ 10:01 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com