Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
BUDAK MELAYU DIUPAH EDAR KOMIK KRISTIAN. APA NAK JADI?
Tuesday, September 26, 2006
Nampaknya semakin kurang ajar dan tidak sensitif golongan ini terhadap umat Islam di Malaysia. Bangkitlah umat Islam di Malaysia ini dari lena dan mimpi, sebelum anak kita sendiri yang sesat. Berjihadlah dengan diri sendiri, harta dan wang ringgit untuk membela Islam di Malaysia ini, jangan serahkan tanggungjawab ini kepada orang lain Komik agama bukan Islam berbahasa Melayu diedar percuma Utusan Malaysia 18 Sep 2006

Ada kumpulan tertentu menyebarkan buku komik agama bukan Islam berbahasa Melayu secara percuma kepada orang ramai. Komik tersebut saya peroleh secara percuma di tempat letak kereta Taman Shamelin Perkasa, Cheras baru-baru ini.

Yang lebih malang lagi pengedarnya dilakukan oleh belia Melayu yang saya jangkakan mestilah beragama Islam. Apabila ditanya tahukah mereka apa yang mereka edar, mereka menjawab mereka tahu tetapi terpaksa dilakukan demi kerja.

Belia yang sememangnya dahagakan pekerjaan terpaksa melakukan kerja tersebut demi wang ringgit untuk menyara hidup di kota raya. Golongan berkenaan mengambil kesempatan terhadap mereka.

Komik tersebut bertajuk Kisah Paling Menarik Yang Pernah Diceritakan memuatkan kisah yang bertentangan dengan kepercayaan orang Islam.

Persoalannya kenapa komik itu dibukukan dalam bahasa Melayu dan diupah belia Melayu untuk mengedarnya? Mengapa pula diolah dalam bentuk komik?

Seolah-olah terdapat suatu usaha golongan tertentu untuk menarik orang Melayu bertukar agama dan seperti ada sebaran secara halus dengan menyasarkan kanak-kanak untuk membacanya kerana mereka masih mentah dalam pengetahuan agama dan mudah dipengaruhi.

Komik itu menyebut 'Allah' bagi maksud Tuhan sedangkan agama berkenaan tidak menggunakan nama 'Allah' dalam kitab dan ibadat mereka.

Jelas menunjukkan penerbit buku ini mempunyai tujuan untuk mencetuskan kegelisahan di kalangan rakyat Malaysia yang majoriti beragama Islam.

Komik ini diedarkan jelas bukan bermotifkan perniagaan kerana ia percuma.
posted by jasindaily online @ 8:38 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com