Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
LANGIT YANG MURAM
Tuesday, August 15, 2006
Beberapa hari kebelakangan ini, cuaca mendung telah menghiasi wajah Kuala Lumpur. Bayangkan, mentari masih belum memberi salam hatta tika itu jarum pendek jam sudah menunjukkan pukul 10.00 pagi. Kadang-kadang saya tersalah anggar akan waktu sebenar akibat si langit yang selalu muram. Beberapa detik kemudian ia menangis memuntahkan hujan rahmat dari Allah s.w.t.

Saya gagal menafsir apakah langit itu sedih akibat 'genocide' yang dilakukan Israel kepada Lubnan sepanjang 34 hari lalu. Gencatan senjata hanya diisytiharkan setelah lebih 1000 rakyat Lubnan dibunuh hidup-hidup oleh zionis. Apakah Pengerusi OIC lebih suka membutakan mata dan memekakkan telinga mendengar raungan belas ihsan mangsa terrorist Laknatullah bernama Yahudi ini?

Tidak dilupai juga bagaimana gadis-gadis Palestin yang dipaksa bersetubuh dengan tentera Israel, sejurus kemudian dibunuh dengan sewenang-wenangnya oleh si Yahudi. Kes-kes rogol yang dilakukan Israel terhadap wanita Palestin adalah sebuah tindakan yang amat kurang ajar, namun seperti biasa negara-negara Islam yang berkuasa di semenanjung Arab telah menutup mulut dalam isu ini. Lebih sedih, negara Islam hadhari juga dilihat lebih gemar menyalak di kandang sendiri tetapi setibanya Condy di depan mata, terus disalam dan disapa mesra macam saudara mara lagaknya. Adapun menantu patah tangan melalak, siapa dia untuk melalak kepada Condy? Atau mungkin beliau sedang membintangi sebuah lagi program realiti tv 'the Malaysian Actor'?

Tak sangka, betul-betul tak sangka orang-orang Arab keturunan Nabi Muhammad ini telah menjadi kaum paling pengecut dan paling hina dalam sejarah peradaban manusia. Mana lebih hina, membuat kejahatan atau melihat saja kejahatan dilakukan

Berdasarkan cerita 3 orang lelaki saling mendabik dada mengatakan diri mereka paling zalim / kejam.

-Lelaki pertama menarik seorang perempuan dan menamparnya hingga pecah muka. Beliau berkata akulah paling zalim.

-Lelaki kedua menarik perempuan itu, merogolnya berkali-kali dan mematahkan tangannya. Beliau berkata akulah paling zalim.

-Lelaki ketiga hanya tersenyum memandang perempuan itu tanpa bertindak apa-apa, tetapi terus berkata, kamu semua tidak zalim sezalim sehina aku, adapun wanita ini sebenarnya adalah adik kandungku!


Lelaki pertama dan kedua - Amerika, Britain dan Israel
Lelaki ketiga - negara Islam
Wanita - Negara Palestin


Sekadar Berfikir
posted by jasindaily online @ 6:04 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com