Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
KETUA BAHAGIAN KUBANG PASU HALANG DR M
Wednesday, August 30, 2006
KUBANG PASU: 29 Ogos 2006 - Daripada 136 Cawangan Umno di Bahagian Kubang Pasu, Dr Mahathir kini, sudah dicalonkan oleh 79 cawangan untuk mewakili Bahagian tersebut di Perhimpunan Agung Umno pada 13-15 November 2006.

Dr Mahathir sedang mendahului Bahagian Kubang Pasu dengan mendapat lebih 60% pencalonan. Bahagian Kubang Pasu akan mengundi untuk memilih calon pada 9 September 2006.

Ketua Bahagian Umno Kubang Pasu, Johari Baharom telah bertindak membatalkan penyewaan dewan dan juga permit polis bagi menghalang Tun Dr Mahathir daripada berucap kepada umum.

Johari adalah bekas Setiausaha Politik Tun Dr Mahathir. Dulu Johari mempertahankan Tun Dr Mahathir - iaitu orang yang telah melantik Johari, mendidik Johari, memberi tempat bagi Johari dan mengangkat Johari menjadi Setiausaha Politiknya dan seterusnya sehingga jadi Menteri hari ini. Semua itu, Tun Dr Mahathir telah lakukan untuk Johari Baharom.

Sikap Johari seperti seorang anak yang menghalang bapa atau emaknya sendiri daripada bertemu dengan sanak-saudaranya. Begitulah derhakanya Johari Baharom terhadap Tun Dr Mahathir.

Walau apapun berlaku di Kubang Pasu sekarang, riwayat politik Johari Baharom sedang menghampiri babak penutupnya. Ahli Umno di Kedah mempunyai perancangan yang tersendiri untuk Johari.

Pencalonan bagi Dr Mahathir oleh 76 Cawangan di Kubang Pasu (yang terpaksa juga mengatasi tekanan, ugutan dan rasuah politik dari raja baru dan menantu raja) mencerminkan sokongan padu kepada Tun Dr Mahathir yang masih kekal di Kubang Pasu.

Malangnya bagi Johari Baharom, beliau tidak peka tentang semangat yang begitu kuat.

Orang Umno Kubang Pasu sedang membuat rancangan tidak akan sokong Johari jika Pilihan raya Umum diadakan sebelum Pilihan raya dalam parti. Ini bermaksud Johari mungkin akan kalah dalam pertandingan Wakil Rakyat Kubang Pasu sewaktu Pilihan raya akan datang.

Jika pemilihan parti Umno mendahului Pilihan raya Umum - maka orang Umno di Kubang Pasu akan mencalonkan Ketua Bahagian yang lain pula.
posted by jasindaily online @ 4:48 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com