Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
KHAIRY TERDESAK, ABDULLAH MERANGKAK!
Monday, August 28, 2006
Ingat tak lagi tuan tuan & puan puan... lakonon Allahyarham P Ramlee & Ahmad Nisfu didalam filem madu tiga... Ini lah dia menantu bapak... lama kelamaan kerana tidak dapat menutup bangkai gajah bukan nya anak menantu tetapi anak hantu!!! dalam filem Ahmad ALBAB!!! Inilah yang sebenarnya berlaku. Antara kedua dua nya ada persamaan. Kononnya ibarat memijak semut tidak mati, memijak telur tidak pecah... akhirnya nasib mereke ibarat telur di hujung tanduk!!!. Segala galanya berlaku kerana kerakusan, tamak, haloba, dan gila kuasa.

Mereka lupa bahawa kuasa Allah taala mengatasi segala galanya. Mereka perlu percaya kepada rukun Iman diantara nya percaya kepada Qada dan Qadar!!! Tidak guna melaungkan laungkan Islam Hadari, keturunan ulama dan sebagainya. Saya juga adalah keturunan ulama ulama dan datuk nenek saya juga pernah dilantik menjadi mufti mufti wilayah. Tapi apalah gunanya bermegah dengan keturunan dan salsilah sekiranya kita tidak mencontohi sifat sifat yang baik. Inikah yang dikatakan kepimpinan melalui tauladan???

Tak cukup dengan isu isu yang tak boleh di jelaskan kepada rakyat ekoran dari persoalan demi persoalan dari Tun Mahathir, timbul pula isu perkauman oleh Khairy yang kononnya mendapat sokongan dari kalangan pemuda. Siapa yang menyokong??? Saya juga adalah dikalangan pemuda, tetapi tidak pernah menyokong Khairy. Pernahkah kita bertanya bagaimana Khairy boleh menjadi Naib Ketua Pemuda dengan secara mendadak??? Dari sumber sumber yang di ketahui, ahli ahli dipaksa mencalonkan dia. Sepatutnya Mukhriz memegang jawatan itu!!!

Pernahkah kita bertanya atau siasat dimana dia mendapat wang berjuta juta. Bukankah di negara kita ada Guideline On Anti Money Laundering!!! Kenapa ikan bilis diratah tetapi jerung di biarkan bermaharaja lela??? Tetapi jerung lupa bahawa apabila di lapah, boleh di tinkan menjadi IKAN SARDIN....

Hishamuddin pula terpaksa mengikut telunjuk!!! Tidak seperti Datuk nya yang berani lantang bersuara!!! Hidup SEMANGAT DATUK ONN!!! Nampaknya pemimpin pemimpin lain dah jadi Pak Turut, takut kepada PM bukannya takut kepada Allah!!! Kalau ditanya... kena ikutlah sebab dia PM.. Kalau keadaan ini berterusan, maka apa yang pernah berlaku semasa reformasi Anwar Ibrahim akan menjadi kenyataan d an berlakulah peralihan pucuk kepimpinan kepada golongan muda yang lebih berkelibar dan umphhh!!

Para para Menteri sekarang yang Pro Abdullah yang pernah disingkirkan oleh Tun Mahathir kerana banyak skandal boleh mengucapkan ALOHA & SAYONARA!!!! Mudah mudahan ini akan menjadi kenyataan!!! rakyat sudah muak dengan trend yang tiada kemajuan!!! Sedangkan teknologi pun berubah... tapi pemikiran mereka masih ditakuk lama. Apa yang saya nampak Menteri yang pernah disingkirkan dan diambil oleh Abdullah membalas dendam kepada Tun Mahathir. Nazri pula dengan mulut celuparnya mengeluarkan kata kata yang kesat dan maki hamun kepada UMNO KUBANG PASU akan menerima padah yang lebih teruk. Inilah dia anak buah Abdullah Ahmad Badawi!!! Bukannya apa, Nazri mencari populariti!!!

Sayugia diingatkan didalam kabinet masih ramai Menteri menteri Muda dan Senior yang masih menyokong Tun Mahathir. Mereka menunggu ketika dan saatnya sahaja untuk bertindak!!! Kalau musuh didepan mata boleh dilihat, tapi bagaimana pula musuh didalam selimut???? Inilah yang dikatakan taktik ROPE A DOPE yang diamalkan oleh peninju terkenal disuatu masa dulu Muhammad Ali... Tetapi kalau dah tak tahan kena buli dan tindas maka bertukarlah kepada TAKTIK BAZOOKA (taktik Mike Tyson) yang lebih aggresif dan berkesan!!!

Kakitangan kerajaan yang berakar umbi diperingkat bawahan adalah lebih berani untuk meluahkan pendapat mereka. Jangan sampai mereka memberontak!!!! Kesetiaan polis dan tentera juga ada perbatasannya.. Tetapi mereka tidak boleh disalahkan kerana Kerajaan telah impose CODE OF ETHIC kepada mereka... Kesihan!!!!

Nabi Muhammad S.A.W. pernah bersabda yang bermaksud, sekiranya kita memperdayakan dan menganiaya orang, Allah akan memberi balasan berkali kali ganda diatas perbuatan kejinya itu. Semoga kebenaran akan mengatasi segala galanya!!!

Saksikan adengan adengan seterusnya!!!
posted by jasindaily online @ 5:53 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com