Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
AZALINA ELAK SOALAN MENGENAI KOMPLEKS SUKAN LONDON
Thursday, August 24, 2006
Menteri Belia dan Sukan Datuk Azalina Othman telah di'boo' pada malam Ahad apabila dia tiba 40 minit lewat bagi pembukaan Kejuaraan Wushi Junior Dunia Pertama 2006 di Kuala Lumpur - dan Azalina tidak memberikan apa-apa penjelasan atau meminta maaf atas kelewatannya.

Azalina juga telah cuba mengelak daripada menjawab soalan yang dikemukakan kepadanya dalam Parlimen mengenai Kompleks Sukan di London. Dia mendakwa bahawa keputusan muktamad hanya akan dibuat oleh Jawatankuasa Kabinet mengenai Sukan dalam bulan September berdasarkan kajian yang sedang dirumuskan. Dia juga menambah bahawa angka RM490 juta yang dipetik bagi cadangan projek Pusat Sukan Brickendonbury, adalah tidak benar.

Mengapa Azalina berdegil untuk meneruskan projek Pusat Sukan London, yang akan menjadi projek 'gajah putih' pertama semasa pentadbiran Abdullah, terutama apabila ia ditentang oleh semua orang dan ahli-ahli Parlimen BN begitu juga pembangkang. Wang yang dibelanjakan bagi membina pusat sukan tersebut boleh digunakan untuk membina pusat-pusat sukan di seluruh negara bagi mencungkil bakat baru sukan.

Azalina juga sedar bahawa cadangan awal untuk membina padang golf oleh bekas Menteri Industri Asas telah ditolak oleh pihak berkuasa tempatan Brickendonbury.

Mengapa jika sebuah negara asing yang dipertimbangkan, Australia tidak menjadi pilihan bagi pembinaan pusat sukan. Australia yang telah memenangi 84 pingat emas dalam Sukan Komanwel 2006 di Melbourne, dan diiktiraf sebuah kuasa sukan berbanding England, yang hanya menang 36 pingat emas di Melbourne.

Persoalannya, adakah dengan mempunyai pusat Sukan di London mampu membuatkan Malaysia memenangi semula Piala Thomas serta memperbaiki mutu permainan bola sepak Malaysia, yang sudah jatuh ke tangga 148 dalam ranking FIFA World Rankings 2006. Ini lebih rendah dari Korea Utara, Singapura, Palestin, Hong Kong, Sri Lanka, Taiwan, Bangladesh dan Indonesia. Sedekad lepas, Malaysia berada di tangga ke-100.

Sebagai seorang menteri, Azalina wajar memberi jawapan yang sebenar dan tidak cuba berselindung dengan memberi berbagai alasan dan bukan menjawab soalan yang ditanya
posted by jasindaily online @ 5:25 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com