Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
PEMBELA TELAH KUMPUL 600 RIBU TANDATANGAN
Tuesday, August 29, 2006
PERMATANG PAUH: Sebanyak 600 ribu tandatangan umat Islam telah dikumpul oleh Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) sejak kempen mengumpul tandatangan itu dilancarkan pertengahan bulan lalu.

Kesemua tandatangan ini akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, antara lain bertujuan menyeru kerajaan meminda Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan dengan memasukkan peruntukan yang jelas menghalang individu Islam daripada secara bebas mengisytiharkan diri keluar daripada agama itu.

Menurut wakil PEMBELA, Mohd Azmi Abdul Hamid, pihaknya mensasarkan sejuta tandatangan sebelum diserahkan kepada Perdana Menteri dan pihak-pihak berkenaan.

Selain 'turun padang' menemui umat Islam bagi menjayakan kempen berkenaan, PEMBELA juga menyediakan kemudahan tandatangan secara 'online' di sini.

PEMBELA ialah gabungan 50 Pertubuhan-pertubuhan Islam (NGO Islam) negara ini yang diwujudkan bagi menangani isu-isu berkaitan Islam di Malaysia.

Terdahulu, ketika berucap pada 'Forum Islam dan Cabaran Semasa' di Kompleks An Nadhoh, di Kampung Petani, di sini, Ahad, Azmi berkata selain kempen mengumpul tandatangan pihaknya telah merancang mengadakan Kongres Umat Islam SeMalaysia.

Beliau yang juga Presiden Teras Pengupayaan Melayu (TERAS) menambah, kongres julung kali itu akan diadakan di Ipoh, November depan yang dijangka akan dirasmikan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak.

Kongres itu, katanya akan diadakan tiga tahun sekali bertujuan menghimpun pemikiran para ilmuan dan mengenalpasti permasalahan umat Islam negara ini dalam segenap bidang dan bertindak mengatasinya.

"Bagi yang memerlukan tindakan lanjut kita akan mendesak kerajaan bertindak," katanya.

Selain itu, katanya melalui kongres itu juga sebuah seketeriat tetap akan diwujudkan bagi menyatukan gerakerja dan tuntutan semua pertubuhan Islam negara ini.

Menurut Azmi, kongres berkenaan akan dibiayai sepenuhnya oleh umat Islam menerusi dana yang sedang dikumpul pihaknya.
posted by jasindaily online @ 4:30 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com