Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
mengapa Iran tak boleh memiliki senjata nuklear sendiri???
Friday, June 16, 2006
Ya. mengapa Iran tak boleh memiliki senjata nuklear sendiri. itukan hasil usaha dan kebijaksanaan mereka sendiri dan tidak bergantung kepada amerika atau eropah. kalau amerika nat sekat bekalan peralatan buat senjata, itu hak dia. Iran membangunkan sendiri senjata nuklear juga adalah hak Iran. ini munasabah.
kemudian mengapa pulak amerika yg sibuk nak serang Iran? dia ni siapa? samseng atau pengganas dunia! kalau Iran ada senjata canggih, itu hak dia untuk mempertahankan negaranya. lagi pun, Israel, musuh Iran memang dah ada lagi banyak senjata, lagi canggih. sdra wartawan Fang Yew Teng telah menulis - mengapa tidak dipersoalkan senjata di Israel? kenapa tak bawa ke PBB?
apabila Iran tiada senjata canggih, maka mudahlah pengganas dunia, amerika, britain & israel menghancurkan negara Islam seperti Iran. bukan kita tak ingat nasib Iraq. Pengganas dunia suruh iraq musnahkan senjata, suruh benar diperiksa, suruh serah laporan pemeriksaan senjata, apabila dituruti, diserang juga. macamana nak melawan lagi. senjata dah tak ada. peperangan kedua sungguh mengecewakan, keran iraq tak berdaya melawan langsung, berbanding dengan peperangan pertama. ada jugak yg sempat singgah di israel.
mereka tuduh iraq ada WMD. sekarang semua dah terbongkar, tiada WMD. mereka BOHONG. iraq terjajah juga. tidak sangka negara yg kununnya bertamaddun di zaman moden ini, masih ada sikap penjajah seperti zaman dahulu kala. apakah ini tamaddun yg dibanggakan?
laknat Allah keatas mereka yg menganiaya sesama manusia, sesiapa saja, dimana jua, kerana apa juga alasan. itulah istimewa Islam. kita ada Allah yang berkehendak & berkuasa, tak sama dengan kehendak kita, kita ada Rasul, penunjuk jalan kebenaran, kita ada akhirat, tempat pembalasan yg adil dari yang Maha Adil. selamat didunia pun, selesa hidup pun, akhirat kena juga.
posted by jasindaily online @ 4:20 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com