Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
komen komen pendek ehwal semasa 2
Thursday, April 27, 2006
ALLAHYARHAM TUN GHAFAR BABA VS DATO SRI ANWAR IBRAHIM
Adakah mereka akan memberi pengiktirafan yang sama kepada DSAI andai kata satu hari nanti Allah mengambil DSAI?. Dengan jasa dan bakti yang dicurahkannya pada rakyat dan negara, sebagai Timbalan Perdana menteri sudah pasti melayakkan beliau diberi penghormatan yang sama sebagai NEGARAWAN layaknya. Atau status negarawan cuma layak untuk orang UMNO/BN sahaja?
Minyak Lagi
Sudah naik lagi ke paras 75 Dollar setong.Tidakkah ini menggusarkan rakyat malah yang lebih gusar adalah kerajaan sendiri, sudahlah subsidi yang dikatakan digunakan untuk pembangunan pengangkutan sudah hampir langsai, dan ditambah dengan JANJI kerajaan BN untuk tidak menaikkan minyak lagi tahun ini. Dengan ini sudah pasti 1hb Jan 2007, minyak akan naik lagi...tidak boleh disangkal. Tengok saja...Siapa yang akan jadi munafik disini bila tidak menunaikan janji mereka. Bagi rakyat sindrom "Aiman Tak Kisah" sudah sebati.
Kebelakangan Ini
Ramai tokoh-tokoh atau kumpulan menengah sederhana tampil memberi sokongan dan pendapat di lidah pembangkang Harakah, tidakkah ini menandakan golongan ini semakin berani dan ramai bilangannya. Oleh itu elok jugak kalau diadakan Pertandingan GOLF amal bagi membantu jentera parti pada 2008 nanti. Sokongan yang berterusan dari kumpulan amat penting dan lebih penting jika mereka dapat mengerakkan jentera dari dalam.
Penyediaan Kabinet Pembangkang 2008
Tindakan menyiarkan biodata tokoh-tokoh yang menyebelahi pembangkang buat masa ini amat sesuai, dan diharap usaha ini dapat diteruskan dengan menyenaraikan kabinet pembangkang untuk Tahun 2008, dimana ia lebih menyakinkan pembangkang kerana "mood" sekarang walau tidak nampak dipermukaan "surface" namun ia amat bergelora dibawah permukaan, ini bacaan penulis sahaja. Dimulakan dengan keputusan Pilihanraya Sarawak 20hb Mei 2006 nanti, akan menyakinkan kita bahawa pembangkang akan dapat mengubah lanskap politik Malaysia dimasa akan datang.
Pemikiran Melayu di takuk lama
Jika dilihat dari bilangan Melayu yang celik dengan yang buta, kita masih jauh ketinggalan dari mencapai sasaran yang sebenar dengan erti kata yang sebenar. Melayu bukan sahaja masih buta tapi telah ramai yang celik tapi dibutakan, mereka tidak lagi menyayangi bangsa asal usul mereka, budaya, adat dan resam sudah lama ditinggal. Malah yang lebih menyedihkan sudah ramai yang menginggalkan Tuhan mereka (murtad). Kita Melayu disorong ke pelusuk kampung layak tinggalnya, dengan kenaikan harga Kelapa Sawit dan Getah, orang Melayu kembali mendiami kampung dan yang gagal dalam pelajaran sudah lega dek kerana peluang mereka masih ada di kampung. Ini membuatkan orang Melayu KEKAL mendiami kampung buat beberapa puluh tahun lagi. Dan bandar yang lebih mempunyai peluang ekonomi terus dikuasai oleh bangsa lain. Kesimpulan orang Melayu masih di takuk lama.
Kuasa diberikan kepada Orang MELAYU untuk menghancurkan Orang Melayu
Sudah pasti Agenda Melayu dihidupkan semasa kempen pilihanraya 2008 nanti. Kerana UMNO sudah tersepit merayu Melayu mengundinya. Namun sejarah telah memahat siapa petuang Melayu sebenarnya, bila mana mahukan kuasa, Melayu juga yang melingkupkan Melayu, Soalan paling kritikal. Siapa yang bertanggungjawab mengubah kawasan pilihanraya kepada kawasan yang tidak lagi memajoritikan orang Melayu, secara umum hampir keseluruhan kawasan ini telah disedekahkan kepada bukan Melayu, secara tak langsung ia memberi keberangkalian yang tinggi untuk menaikkan wakil bukan Melayu dibumi Melayu ini. Salah siapa? Inilah kelalaian pemimpin Melayu yang tidak mahu mempertahankan kuasa Melayu bila mahukan kuasa sanggup menggadai maruah Melayu..

PROTEST SAMPAI TURUN
posted by jasindaily online @ 9:14 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com