Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
SAMPAIKAH BANTUAN TAMBAHAN KEPADA MANGSA BANJIR??
Tuesday, January 16, 2007
BATU PAHAT 15 Jan. - Kerajaan hari ini mengumumkan bantuan kewangan tambahan sebanyak RM200 kepada setiap keluarga mangsa yang terjejas akibat gelombang banjir kedua yang kini melanda Johor.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bantuan RM200 itu merupakan tambahan kepada RM200 yang telah diberikan kepada mangsa banjir akibat gelombang banjir pertama, Disember lepas.

Menurut beliau, bayaran tambahan bantuan itu boleh dibuat pada bila-bila masa melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat kepada semua mangsa yang mendaftar dengan pusat pemindahan.

"Saya difahamkan kerajaan telah menyampaikan bantuan RM200 kepada hampir semua keluarga yang terlibat dengan banjir kali pertama Disember lalu.

"Kali ini, mereka yang berpindah sekali lagi atau mereka yang berpindah untuk kali pertama kerana terlibat dengan banjir yang melanda untuk kali kedua akan menerima RM200 untuk setiap keluarga," katanya.

Menurut Najib, sebelum ini kerajaan telah mengumumkan pemberian bantuan sebanyak RM500 untuk setiap keluarga yang terbabit dengan banjir bagi membantu mereka membeli peralatan asas rumah yang rosak akibat bencana itu.

Bagaimanapun, katanya, bantuan itu (RM500) akan disampaikan bukan sekarang tetapi apabila mereka kembali ke rumah masing-masing.

Banjir yang melanda negara pada masa ini juga, katanya, tidak mewajarkan kerajaan mengisytiharkan darurat.

Tinjauan di kawasan-kawasan yang dilanda banjir mendapati bantuan kewangan yang diberi ternyata tidak mencukupi dengan keperluan bagi keluarga yang besar berbanding keluarga yang kecil. Begitu juga, masih ada mangsa yang belum menerima bantuan terutama yang tidak berada di pusat pemindahan mangsa-mangsa banjir.
posted by jasindaily online @ 4:47 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com