Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
CALON BN DI BATU TALAM HADAPI SAMAN
Tuesday, January 16, 2007
Calon Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Talam pada 28 Januari ini, Abd Aziz Mat Kiram adalah salah seorang dari lima pemimpin kanan Umno Raub yang disaman awal bulan ini.

Pencalonan Abd Aziz, 47, yang juga Setiausaha Umno Bahagian Raub diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selepas mempengerusikan mesyuarat khas UMNO Bahagian Raub, di Bangunan UMNO Raub, di sini malam tadi.

Abd Aziz adalah antara tujuh defenden yang disaman seorang ahli perniagaan Razali Hassan di Mahkamah Tinggi Temerloh.

Mereka yang disaman ialah syarikat pemaju, Coralfare Sdn Bhd yang beralamat di Petaling Jaya, Selangor; Ketua Umno Bahagian Raub yang juga Exco Kerajaan Pahang, Dato Shahiruddin Ab Moin; Naib Ketua Umno Bahagian Raub, Dato Ir Azinudin Abdul Rahim dan Abd Aziz sendiri.

Turut disaman ialah bekas Ketua Wanita Umno Bahagian Raub, Hajah Asma Haji Ismail; Setiausaha BN Raub, Ahmad Sabri Haji Zainal Abidin dan Yayasan Raub.

Shahiruddin, Azinudin, Abd Aziz, Asmah dan Ahmad Sabri adalah Ahli Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Raub.

Ketika memfailkan samannya, Razali menyatakan Yayasan Raub melalui permohonan bertarikh 2 Julai 1996 telah memohon kepada kerajaan negeri melalui Unit Perancang Ekonomi Negeri Pahang (UPEN) untuk membangunkan sebidang tanah seluas lebih kurang 10 ekar di Pusat Bandar Raub.

Pada 30 Oktober 1996, Yayasan Raub telah memberitahu UPEN bahawa pihaknya menarik balik permohonan tersebut dan mencadangkan Coralfare dinamakan sebagai pemohon mengantikannya.

Plantif mendakwa permohonan untuk memperolehi kesemua 47 hak milik tersebut atas nama Coralfare dibuat secara salah.

Beliau juga mahu satu perintah dikeluarkan bahawa perjanjian yang dimeterai antara Coralfare dan kerajaan Pahang pada 23 Ogos 2004 adalah tidak sah dan terbatal dari awal lagi.
posted by jasindaily online @ 4:48 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com