Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
JANGAN IKUT MAHATHIR KE LUBANG CACING
Wednesday, June 28, 2006
Saya dapat menyelami kegelisahan aktivis Parti dan rakyat terbanyak yang terkeliru apabila menonton gelagat beberapa orang pemimpin PAS dan DAP yang menghadiri Dialog Perdana dengan Dr. Mahathir Mohammad di Taman Melawati pada 24 Jun lalu.
Sementara kita menggalakkan perbahasan dan menghormati hak Dr. Mahathir untuk memberikan pandangan, kita usah sekali-kali terperangkap akibat kedangkalan membaca percaturan politik.Rakyat harus faham pertembungan kita dengan Mahathir bukan soal peribadi, tetapi berasaskan kepada prinsip yang jelas dan nyata. Kita menentang perasuah ; yang kita tentang adalah kerajaaan yang zalim ini ; kita menentang sistem yang menekan dan menindas rakyat ; kita menentang kemungkaran UMNO dan Barisan Nasional seluruhnya. Seraya itu, Mahathir dan Abdullah mewakili sistem yang sama.
Saya bertanggungjawab untuk membongkar bahawa Dr. Mahathir membelanjakan jutaan ringgit untuk menganjurkan forum dan dialog di peringkat antarabangsa semata-mata untuk menyerang pentadbiran Amerika Syarikat kerana beliau faham bahawa ini adalah tindakan dan pendekatan yang cukup popular di kalangan negara Islam dan juga Eropah.
Di dalam negara sendiri, sekali lagi Dr. Mahathir mengambil tindakan yang popular dengan menyerang Singapura supaya rakyat Malaysia lupa kezaliman dan kebobrokan beliau selama pemerintahannya. Beginilah 'pintarnya' politik Dr. Mahathir.
Kita bagaimana ?
Pimpinan yang menyanjungi prinsip perjuangan harus melihat polimik UMNO ini bukan semata-mata dari konteks keuntungan politik, tetapi juga berpegang teguh kepada janji kita kepada rakyat untuk menjana kekuatan baru dan membawa perubahan.
Kehadiran segelintir pemimpin dalam dialog bersama Mahathir seolah-olah memberi 'laluan baru' kepada pelaku kezaliman.
Apakah orang Melayu mudah lupa seperti yang diungkap oleh Mahathir sendiri ?Siapakah yang bertanggungjawab di atas peristiwa berdarah di Memali ?
Tangan siapakah yang menandatangai penahanan Nik Adli Nik Abdul Aziz yang ditahan di bawah akta ISA yang zalim itu? Siapakah yang bertanggungjawab menutup sekolah-sekolah agama rakyat ?
Siapakah yang menzalimi rakyat Terengganu dengan memberhentikan royalti minyak ?
Dan, tentunya, siapakah yang merencana konspirasi politik yang jahat dan jijik terhadap Anwar Ibrahim?
Benarlah kata-kata Dr. Mahathir, orang Melayu mudah lupa !Telahan segelintir pemimpin ini bahawa kehadiran mereka adalah untuk membuat provokasi terhadap Mahathir supaya lebih lantang mengecam Abdullah adalah perhitungan politik yang naif dan cetek.
Sekalipun Mahathir cuba menunjukkan kononnya beliau seorang yang tegas dengan beberapa isu sehingga sanggup "ke lubang cacing," itu tidak bermakna kita harus sama ke lubang cacing.
Saya tegas bahawa kita tidak perlu membuang masa dengan melayan karenah beliau sedangkan tidak ada perkara baru yang dibongkar melainkan hanya beberapa isu dan kepentingan terpilih yang melibatkan beberapa kroni dan kerabat beliau.
Mahathir manusia bankrap moral dan prinsip !
posted by jasindaily online @ 2:16 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com