Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG AKAN DIBINA SECEPAT MUNGKIN - CITE KELAKAR BEB !!
Wednesday, June 21, 2006
Maka, ada diceritakan bagaimana jambatan Pulau Pinang yang pertama terbina.Mantan memanda Mahathir telah meminta itu Sami Value...
oops, Samy Vellu untuk menjemput syarikat dari 3 negara terkenal untuk mengemukakan tender mereka. Maka dengan setianya, Samy pun menghantar jemputan ke syarikat paling terkenal dari Korea Selatan (kerana kepakaran ilmu pembinaan mereka), Italy (kerana orang Italy terkenal dengan aesthetic value mereka) dan dari India (kerana kepintaran mereka).
Tiba harinya, maka muncul lah ketua ketua dari ketiga syarikat tersebut, 4 orang kesemuanya. Dan satu satu dipanggil masuk ke bilik mesyuarat pejabat Samy untuk mempersembahkan pelan mereka.
Syarikat yang pertama dari Korea Selatan mengambil masa i jam. Samy berpuas hati dan meminta mereka keluar sambil memanggil pula syarikat dari Italy.Syarikat Italy ini mangambil masa 30 minit sahaja kerana Sami telah kagum dengan keindahan model jambatan yang mereka bawa.
Samy hampir bersetuju terus dengan pelan mereka tapi teringat bahawa syarikat dari India masih di luar.
Maka diminta orang Italy keluar dan dipanggil pula syarikat dari India ini.Apabila mereka masuk, Samy terperanjat kerana ada 2 orang yang mewakili syarikat dari India walhal dari Italy dan Korea Selatan tadi hanya seorang masing masing. Maka, mereka pun perkenalkan diri: "Don't wori sir, we ra a faatherr and son business.
My son has one engineering company while I have another"
"We have studied the terrain here and...my son will being building from the mainland and I from the Island"
Setelah mereka mempersembahkan pelan mereka, Samy sungguh gembira dan tangtu juga membawa mereka kepada Mahathir.
Setiba sana, mereka di suruh terangkan pada Mahathir dalam bahasa Melayu."
Doktor' ujar si ayah
"jangan takut...kita dua beranak syarikat baaanyak tirkenal di India. Ini kirja engineering, mahu ada kepakaran mengira dan kamii baaanyak bagus punya kira".
"Mula mula,"kata si ayah
"saya mula bikin dari itu pulau.
Saya punya anak pula, mula bikin dari itu tanah besar sama masa juga. Sama sama kami bikin itu jambatan sampai tingah dan mungkin kalu tidak ada hal, kita kasi cantum itu jambatan di tengah."
Mendengar penjelasan mereka, Mahathir mengerut kepala dan berbisik kepada Sami "Ayoyo Samy, kalau sudah sampai tengah jambatan itu tidak bertemu macam mana?".
Samy garuk kepala.Si ayah terdengar kata Mahathir dan mencelah:
"Ayoyo Dato', jangan takut. Kalau itu jambatan tadak temu tengah...
kita kasi Dato' satu lagi jambatan - build one, get one free!"
posted by jasindaily online @ 5:53 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com