Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Mohd Said mengaku syarikatnya kendalikan balak yang dirampas
Friday, May 12, 2006
Terjemahan Ahli Parlimen Jasin, Mohd Said Yusof hari ini mengakui bahawa syarikatnya - Binyu Sof Enterprise - adalah ejen penghantaran bagi kayu balak yang dirampas Jabatan Kastam di Melaka.

Ditanya sama ada kayu balak tersebut miliknya, beliau berkata: "Tidak, saya mengendalikan penghantarannya".

Mohd Said memberitahu demikian kepada pemberita di Dewan Rakyat berhubung laporan akhbar New Straits Times (NST) hari ini yang mengaitkan ahli Parlimen Jasin itu dengan syarikat yang terbabit dalam kes berkenaan.

Beliau menjadi tumpuan laporan media sejak NST menyiarkan laporan mengenai seorang ahli Parlimen yang meminta Jabatan Kastam dan Eksais Diraja Malaysia supaya 'menutup sebelah mata' terhadap kes rampasan balak tersebut. Mohd Said kemudiannya mengakui bahawa beliaulah yang dimaksudkan dalam laporan tersebut, tetapi berkata beliau berbuat demikian untuk mahu membantu 'sebuah syarikat bumiputera'.

'Jangan bantu penyeludup' Menurut laporan NST, satu laporan setebal enam muka yang mengandungi butiran terperinci mengenai kejadian tersebut dan apa yang berlaku ketika Mohd Said menemui pegawai Kastam, telah dihantar kepada Kementerian Kewangan bulan lalu.

Seorang pegawai kastam berkata, laporan tersebut juga ada menyebut mengenai 'suasana panas' ketika Mohd Said berurusan dengan jabatan berkenaan.

Pegawai kastam terbabit memberitahu Mohd Said, jika mereka melakukan apa yang dikehendakinya, ia akan mencemarkan integriti jabatan berkenaan dan mereka perlu menguatkuasakan undang-undang.

Berikutan itu, mereka tidak memenuhi permintaan Mohd Said dan meneruskan tindakan merampas balak berkenaan dan mengenakan bayaran kompaun terhadap ejen yang mengimportnya.

NST juga memetik seorang pegawai kanan kastam sebagai berkata, walaupun ianya menjadi tugas ahli Parlimen untuk membantu orang awam, tetapi "adalah tidak patut mereka membantu penyeludup". Sementara itu, Mohd Said memberitahu pemberita pagi ini bahawa ahli Parlimen dibenar menjalankan perniagaan.
posted by jasindaily online @ 1:12 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com