Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
ISU MENGENAI KERAJAAN MENDISKRIMINASI AGAMA HINDU INI MENERIMA PELBAGAI REAKSI
Thursday, July 06, 2006
Pesanan: Kita tidak perlu bercakap panjang tentang perkara agama lain menghina agama Islam, pandangan saya, mereka yang mencetuskan perkara sensitif ini perlu lah di beri hukuman yang setimpal, seperti mereka-mereka yang menyokong penubuhan IFC, kenapa dan mengapa kerajaan tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka tu?

Semua orang tau, sekiranya IFC itu di tubuhkan maka rosak lah agama Islam ini, dalam kes Lina Joy lawan Majlis Agama Islam Wilayah, kenapa dan mengapa kerajaan nak layan sangat kes macam tu, bila mahkamah syariah dah buat keputusan dah la, kenapa nak layan sangat.... sebenarnya kerajaan mampu untuk menutup mulut mereka-mereka yang sejak dari dulu lagi tidak puas hati dengan agama Islam, tapi ntah lah kenapa kerajaan tak serius nak buat, saya minta pada semua orang-orang MELAYU supaya sensitif la tentang perkara ini, tak kira la kita ni berlainan fahaman politik ke apa ke, ini soal agama kita, takan kita nak buat dekk je bila bangsa dan agama lain menghina dan memperlekahkan agama kita.

Takan kita nak harapkan pada orang-orang politik, takan kita nak harapkan pada Yang Di Pertuan Agong untuk selamatkan Agama kita... entah-entah Agong sendiri pun dah lupa yang dia tu adalah ketua Agama, semua nya terletak di tangan kita, takan korang nak tengok anak cucu kita masa kecil di bela, di didik dan di asuh dengan agama Islam, bila besar dah jadi murtad, apa kita nak jawab bila kita mati nanti.Ingat lah orang-orang Melayu semua, biar lah kita bertukar kerajaan, jangan lah kita bertukar agama, sesungguh nya perkara itu akan di laknat Allah, sudahlah bangsa Melayu ni lemah dari segi ekonomi takan peganganan agama pun lemah jugak kot, elok mati je laa.... Artikel 3(1) menjadi bukti yang Islam adalah agama rasmi negara, oleh itu jika sesiapa yang cuba memperlekeh dan menghina kerajaan perlu la mengambil tindakan terhadap orang itu, saya cadangka gunakan ISA, itu sajalah komen saya, kerana saya sudah jelak dengan perangai bangsa-bangsa lain yang tak sudah-sudah melukakan hati umat Islam di Malaysia ini....Terima Kasih saya pada editor sekiranya tuan tidak menedit tulisan saya ini.
posted by jasindaily online @ 6:02 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com