Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Pusat Kajian Strategik dan Pembanguan Global (PUKAL)
Wednesday, May 31, 2006
Pesanan: Apa pun isu yang sedang hangat diperkatakan semuanya melibatkan kepenting umat melayu Islam di dalam negara Malaysia.Bermula daripada kenaikan harga minyak sehinggalah kepada pemberhentian pekerja dalam beberapa sektor dalam negara.Mengapa dan bagaimana ianya berlaku?? Siapa yang patut dipersalahkan?? Segala persoalan ini sebenarnya adalah hasil daripada segala amanah yang telah diberikan oleh rakyat Malaysia kepada parti dan pemimpin pada pilihanraya yang lalu.PUKAL tidak menyalahkan parti pemerintah dan mana-mana individu,kerana daripada apa yang telah berlaku sekian lamanya adalah hasil daripada sokongan rakyat terhadap pemimpin dan kerajaan yang sediaada.Semasa kenaikan harga minyak,tiada siapa pun tampil kedepan terutamanya parti pemerintah dalam menangani isu tersebut kecuali parti pembangkang.Dituruti dengan kenaikan harga barang yang lainnya,maka berteriaklah pemimpin penjaga kepada kementerian jaga barang,kita akan kawal,kita akan pantau,lawat sana, buat kenyataan akhbar sana sini,terakhirnya barang tetap naik,harga ayam contohnya terus naik,tetapi para pemimpin tadi masih mempertahankan kenyataan bahawa segala kenaikan dibawah paras siling yang telah ditetapkan pleh kerajaan.

Ini bermakna pemimpin gagal mengawal keadaan ekonomi negara.Semua rakyat mengetahui siapa taukeh besar penternak ayam,mereka bukan daripada bumiputra,maka kita lihat permintaan mereka ini seringkali akan diterima oleh parti pemerintah.Kadang kala taukeh tadi sanggup membakar anak-anak ayam demi menjamin kenaikan harga ayam,sungguh biadap terhadap makluk ciptaan tuhan.Tapi siapa yang mampu mengawal perbuatan mereka,kita hanya mampu buat kenyataan media sahaja.

Sungguh memalukan nasib dan kedudukan Melayu dalam mempertahankan ketuanan dan kekuasaan dalam membuat keputusan.Sekarang kita bisng isu takrif elektrik,sebelum itu kita kena sedar siapa yang ada syer dalam TNB,tentulah terdiri daripada khazanah dan beberapa parti politik pemerintah,bagaimana kita hendak melawan isu kenaikan ini sebab pemegang saham mempunyai kaitan terus dengan kerajaan.

Tidak ada satu sen pun saham atau syer daripada parti pembangkang.Meraunglah sekuat manapun TNB akan tetap dipertahankan,demi masa depan pemegang saham mereka,tetapi dengan berbagai hikmah mereka ini akan membuat kenyataan agar rakyat dapat menerima segala keputusan yang telah dibuat.Tiada kesukaran kerana media perdana dalam negara juga,mereka yang memiliki sahamnya,jadi segala kenyataan akan digembar gemburkan agar nampak semuanya benar
posted by jasindaily online @ 4:20 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com