Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
Apa kata Pak Lah, Lim Keng Yeik dan Pemuda UMNO
Thursday, May 25, 2006
Setiausaha Pemuda Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata : kenaikan itu dilihat tidak akan membebankan golongan berpendapat rendah dan sederhana

Minister of Energy, Water and Communications Datuk Seri Dr Lim Keng Yaik, who announced this Wednesday, said however that lower income households that used 200 kilowatt-hour (kWh) per month of electricity would not be affected by the increase.

Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Seri Dr Lim Keng Yaik, yang mengumumkan Rabu ini, berkata walau bagaimanapun golongan yang berpendapatan rendah yang menggunakan 200 kilowatt-hour (kWh) sebulan tidak akan terlibat dengan kenaikan ini.

Asked how the people might react to the power increase, Abdullah said a survey showed that most of them had expected an increase, the question was only how much and when. "The government did not want to burden the people further after the recent petrol price increase," he told reporters here.

Apabila ditanyatentang reaksi rakyat berhubung dengan kenaikan tenaga, Abdullah berkata kajian menunjukkan kebanyakan dari mereka telah menjangkakan kenaikan tersebut, dan persoalannya ialah berapa banyak dan bila. "Kerajaan tidak mahu membebankan lagi rakyat selepas kenaikan harga petrol baru-baru ini," beliau memberitahu wartawan di sini.

Erti 200kw kiriman pelayar umno-reform:
1. Buka TV 2 jam sehari untuk sebulan.
2. Buka kipas 2 jam sehari untuk sebulan.
3. Pasang lampu 4 jam sehari untuk 2 unit lampu sebulan.
4. Rice cooker guna sekali je sehari.
5. Cerek elektrik guna sekali je sehari.
6. Sterika elektrik guna 30 minit setiap 3 hari sebulan.
7. Komputer tu guna sekali seminggu dah jangan lebih 3 jam.
8. JANGAN pasang aircond.
9. JANGAN guna elektrik untuk kerja-kerja pertukangan, mematri, dll.


ITULAH NILAI 200 KW.

MARI KITA TENGOK SAPA YANG KENA CAJ ELEKTRIK APABILA DINAIKKAN JIKA PENGGUNAAN MELEBIHI 200KW.

JAWABNYA.... HAMPIR 90 PERATUS rakyat Malaysia... sebab pola penggunaan elektrik rakyat BUKAN SEPERTI di atas.....SEKALI LAGI HELAH MEREKA MEMBELIT LEHER RAKYAT

Pengarah Projek Persatuan Pengguna Islam, Noornirwan Mat Noordin berkata kenaikan tarif itu pasti akan membebankan pengguna biasa yang mempunyai bilangan isi rumah yang besar.

Penasihat Fomca Prof Datuk Hamdan Adnan berkata sebarang kenaikan tarif tenaga sudah tentu akan membebankan rakyat, oleh itu keputusan yang dibuat perlulah munasabah.
posted by jasindaily online @ 5:53 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com