Scroll images by bigoo.ws

DEMI MASA

Demi masa. Sesungguhnya manusia benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

LAJNAH DPPKJ
KENALI PAS
UBAHSUAI DAPUR RM4.5JUTA: AMK TUNTUT PENJELASAN MB
Wednesday, January 17, 2007
Angkatan Muda Keadilan Negeri Sembilan (AMKNS) memberikan tempoh tujuh hari kepada Menteri Besar negeri itu, Mohamad Hasan untuk menjelaskan kedudukan sebenar berhubung laporan Jabatan Audit Negara, bahawa kerajaan negeri telah membelanjakan RM4.5 juta untuk pengubahsuaian dapur rumah beliau.

"Dengan ini kami memberi masa 7 hari untuk Y.A.B Menteri Besar memberi penjelasan pada rakyat sebelum (kami) mengambil tindakan undang-undang," jelas kenyataan Timbalan Ketua Angkatan Muda Negeri, Ramlan Roes kepada Malaysia Today.

Menurut Ramlan, pihaknya menyifatkan perbelanjaan sebanyak RM4.5 juta hanya untuk pengubahsuaian dapur rumah merupakan satu bentuk penyelewengan wang rakyat.

Dalam pada itu, AMKNS juga menuntut Badan Pencegah Rasuah (BPR) melakukan siasatan ke atas Menteri Besar berdasarkan laporan Jabatan Audit Negara tersebut.

"AMKNS yakin bahawa BPR akan menyambut baik slogan yang dilaungkan oleh Perdana Menteri Malaysia di atas prinsip Islam Hadhari yang diwar-warkan antara lain membasmi rasuah hingga ke akar umbi," jelasnya.

Terdahulu, Ketua Umno Bahagian Seremban, Datuk Ishak Ismail mendakwa bahawa abang Mohamad Hasan, Datuk Azman Hasan telah mencampuri urusan pentadbiran kerajaan negeri terutama dalam pembahagian kontrak.

Jelasnya, beliau menerima aduan daripada pegawai kerajaan bahawa Azman telah mengarahkan mereka memberikan projek kepada kontraktor-kontraktor pilihannya.

Ishak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Lenggeng, berkata beliau telah melaporkan perkara tersebut kepada Menteri Besar, namun tiada sebarang tindakan diambil.

Sebaliknya, beliau pula dimarahi oleh Azman kerana tindakannya itu.

"Datuk Azman bertindak keterlaluan seolah-olah beliau menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan sedangkan jawatannya hanya Setiausaha Umno negeri," dia dipetik berkata demikian.

Sementara itu, Menteri Besar mencabar mana-mana pihak yang mempunyai bukti bahawa abangnya mencampuri urusan kerajaan negeri supaya membuat laporan kepada BPR.
posted by jasindaily online @ 5:18 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DPPKJASIN

Name: jasindaily online
Home: Jasin, Melaka, Malaysia
About Me: Di bangunkan pada bulan April 2005
See my complete profile
CORETAN YANG LALU
ARKIB JASNIDAILY
POWERED BY

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Info Template by Isnaini Dot Com